Sosyal Medya Danışmanlık

İstanbul Sosyal Medya Danışmanlığı

İstanbul Sosyal Medya Danışmanlığı

Bir online perakendeci otomasyonun gücüyle doğru kitleye doğru zamanda nasıl ulaştı?

Einstein’ın güzel bir sözü var; “Her gün aynı şeyi yaparak farklı sonuç bekleme.” Bu sözün birazdan anlatacağım çalışmaya cevap niteliğinde olduğunu söylesek, sanıyorum yanlış olmaz. Koronavirüs pandemisi, pek çok şirketi farklı şekillerde etkiledi. Mağazalar kapandı, mağazalar açıldı, tüketici davranışları hızla evrildi.

Online alışverişe olan, belki de birkaç yılda gerçekleşecek ilgi artışı birkaç ay içerisinde kendini gösterdi. Bizim de bir ayakkabı markası olan Asics için bu tüketici ilgisini karşılayacak, doğru vakitte doğru kullanıcıya ulaşacak ve de pek tabii doğru reklam yatırımıyla dönüşümlerimizi yani satışlarımızı maksimum seviyeye çıkaracak çözümlere ihtiyacımız vardı.

Verimliliği artırmak için doğru kitleye ulaşın

İstanbul Sosyal Medya Ajansı

Bu hedefimizi gerçekleştirmek için otomasyona daha fazla güvenmemiz ve manuel olarak ilerlettiğimiz kampanyalarımızın performansını otomasyonla maksimize etmemiz gerekiyordu. Bu bağlamda hedeflerimizi gerçekleştirme yolculuğundaki ilk amacımız dönüşüm başı maliyetlerimizi düşürmekti. Bu da halihazırdaki reklam bütçemiz içerisinde daha fazla dönüşüm almak anlamına geliyordu. Sözkonusu hedefe doğru gidebilmek için de akıllı çözümlerden ve makine öğreniminden faydalanmamız gerektiğini anladık.

Dönüşüm sayılarımız istediğimiz seviyeye geldikten sonra ise doğru reklam bütçeleriyle buradaki verimliliğimizi en üst seviyeye çıkarmak temel amaçlarımızdan biriydi. Söz konusu amaçlarla birlikte ortalama sepet değerini ve ziyaretçi oranlarımızı artırmak da yan amaçlarımız olarak belirtilebilir. Kısacası, bizim için en doğru kitleye ulaşmak istiyorduk.

Online alışverişe olan, belki de birkaç yılda gerçekleşecek ilgi artışı birkaç ay içerisinde kendini gösterdi.

Doğru kanala doğru bütçe ile yatırım yapın

Asics markası Türkiye’de belirli bir müşteri kitlesi ve satış hacmi oturmuş, ancak sahip olunan hacimlerin üzerine çıkmak için Google Ads’de gerekli adımları atmaya hazırlanan bir markaydı. Marka bazlı aramalardaki satış hacimleri ve gösterimleri oldukça iyiyken, yeni müşteri ediniminde ve halihazırdaki bütçeyi daha doğru kanallara aktarmada daha gidilecek yol vardı.

Marka adına sezonsallığı çok yüksek olan bir yıl sonu alışveriş döneminden çıkılmıştı ve yeni yılın ilk aylarındaydık. Yıl sonundaki sezonsallıktan kaynaklı yakalanan ivmenin artarak devam etmesi bekleniyordu.

Hesap ise temel satışlarını Arama Ağı marka kampanyasından ve Alışveriş reklamlarından alıyordu. Jenerik ve ürün bazlı aramalardaki dönüşüm sayımızı artırmak istiyorduk, bunun temel yolu da Alışveriş reklamlarından geçiyordu.

Her bir ürün için farklı tıklama başı maliyetler verip ürünlerin verimliliğini kontrol ediyorduk. Ancak bu manuel gayret yerine makine öğreniminin gücüne geçmeye ve otomasyona güvenmeye karar verdik. En temel noktada kampanyamızı, standard Alışveriş kampanyasından Akıllı Alışveriş kampanyasına geçirerek kurulumunu gerçekleştirdik. Akıllı Alışveriş kampanyaları, Google Ads ve Merchant Center hesaplarını birbirine bağlamanın yanı sıra, dönüşüm izleme özelliğiyle reklam performansını izler ve teklifleri optimize ediyor.

Makine öğrenimi ile hızlı bir ivme yakalayın

Akıllı Alışveriş’e geçildikten sonraki dönüşüm değeri 58%, reklam yatırımından elde edilen gelir %8 ve ortalama sepet değeri %12 artış gösterdi. Proje kurgusundan sonraki takip eden 3 ay içerisinde doğru orantılı olarak diğer reklam metriklerinde pozitif yönde yükselmeler elde ettik; örneğin ziyaretçi sayısında %56’lık bir artış yakalandı.

Asics E-ticaret Direktörü Ebru Savur da projeyi şöyle özetliyor: “Proje sonrasında reklam performanslarında birçok hedef için ortalama %40 civarı artışlar gözlemledik. Özellikle pandemi dönemi öncesi bu stratejilerin ve geçişlerin tamamlanması yükselen bir gelir düşen bir maliyet grafiğine ulaşmamızı sağladı.”

Şirketinizin otomasyon stratejisini geliştirmek için 3 ipucu

Dönüşümler için optimizasyon sağlamak üzere makine öğreniminden yararlanarak müşteri ihtiyaçlarını karşılayın ve gereksiz harcamaları azaltın.

Bütçelerinizi planlayarak ve gerektiğinde ayarlayarak yatırımlarınızdan en iyi şekilde yararlanın.

Tam olarak sunduğunuz ürün veya hizmetleri arayan müşterilere ulaşın.

Etiketler

İstanbul Sosyal Medya Danışmanlığı, İstanbul Sosyal Medya Ajansı, İstanbul Sosyal Medya Yönetimi, İstanbul Sosyal Medya Uzmanı, İstanbul Sosyal Medya Pazarlama, İstanbul Sosyal Medya Danışmanlık, İstanbul Sosyal Medya Eğitimi, İstanbul Dijital Medya Uzmanı, İstanbul Dijital Pazarlama Ajansı

August 21, 2020 Lifestyle

Popüler Gönderiler
  • Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır.

    August 21, 2020

  • Sosyal Medya İçerik Fikirleri.

    August 21, 2020

  • Dijital Pazarlama Fikirleri.

    August 21, 2020

G Therapy - İstanbul
  • Dijimo alanında profesyonel bir ekip olmakla beraber başarılı, ilgili işini dikkatle yapan bir firmadır onları tercih ettiğimiz için çok mutluyuz.
Söğütlü Gross - Konya
  • Sosyal medya ve Google reklamı sektörümüz gereği yıllardır kullanıyoruz, Dijimo ailesinden aldığımız profesyonel hizmet sayesinde maliyetlerimiz aşırı düştü ve doğru reklam ile doğru kitleye nasıl ulaşırız öğrendik öncesi hüsrandı maalesef, profesyonel ekibe bir telefon kadar yakın olmamız bizi mutlu ediyor. Teşekkürler Dijimo ailesine…
Rozan Lojistik - Mersin
  • Dijimo, web tasarımı mümkün olduğunca pratik hale getiren, işlevsel, güncel ve etkili bir danışmanlık sistemi. Dijimo aracılığıyla firmamızı internette etkin şekilde tanıtabiliyor ve müşterilerimize aktif bir hizmet sunabiliyoruz. Dijimo’nun sosyal medya sistemlerindeki gelişmeleri yakından takip ediyor olması firmamızın internetteki rekabet gücünü artırıyor. İşbirliğimizin uzun süre devam etmesini arzuluyoruz.
Biçakci Naim - Hatay
  • Dijimo dijital medya pazarlama alanında sunduğu satış stratejisi ile uzman ekibiyle satışlarımızda gözde görülür artışlar sağladı, sosyal medya alanında kurumsal yeniden pazarlama ile markamızı daha sevimli hale getirdi, teşekkürler...
Stilimon - İstanbul
  • Sosyal medya'ya karar verince konu ile ilgili çalışma yapan danışmanlık firmalarını araştırmaya koyuldum. Bir kaç günlük araştırmanın sonunda Dijimo danışmanlık paketi gördüm ve örnek web sitemi düşündüğüm işime uyguladım. Aradığım bütün özelliklerin Dijimo tarafından karşılandığını görünce tereddütsüz aldım. Ay içerisinde sitemden satış yapmaya başladım. Her satış işleminden sonra doğru firöa tercihinde bulunduğumu gülümseyerek hatırlıyorum ve içimden teşekkürler Dijimo demekten kendimi alamıyorum. Teknik desteği ve ürettikleri çözümlerle, Tüm dostlarıma tavsiye edebileceğim bir danışmanlık firması.
Site Vizyon - Kocaeli
  • Firma olarak samimiyetiniz, sorunlara çözüm odaklı yaklaşımlarınız, geri dönüşümlerdeki hızınız ve sorunlar karşısında çözme azminiz sizi tercih etmemizde ki haklılığımızı perçinledi. Yazılım programlarında kullanıcı ve müşteri tercihlerini koşulsuz yapma çabalarınız tarafımızca takdire şayan olarak karşılandı. Mesai mefhumu tanımaksızın çalışmalarınızı takdir ediyor başarılarınızın devamını diliyorum. Biliyorum ki çok daha iyi noktalara geleceksiniz. Güçlü ekibinizi alkışlıyorum...
Eko 42 Market - Konya
  • Birçok firmayla çalıştık türlü türlü sorunlar uykusuz geceler ve daha niceleri. Bir forum da Dijimo firması için yorumlar okudum dikkatimi çekti canlı destekle bilgi aldım. Canlı destekteki arkadaş mükemmel ilgilendi. Sosyal medyamda geçmişten gelen bazı teknik sorunlarımızda destek ekibi giderdi ve beni hayran bırakan da bu oldu. Şuan yeni web sitem çok hızlı bir şekilde çalışıyor gayet memnunum. İyiki bu firmayı bulmuşum, ayrıca süper hızlı teknik destek ekibine çok teşekkür ediyorum. bundan sonra buradayız inşallah.
Fizyo Doğan - İstanbul
  • Sağlık sektöründe ileri gelen satış stratejisi ile başarıya ulaştık, ekibleri çok ilgili teşekkürler...