Sosyal Medya Danışmanlık

İstanbul Sosyal Medya Danışmanlığı

İstanbul Sosyal Medya Danışmanlığı

Bir yerel cam atölyesi satışlarını online’a taşıyarak pandemi döneminde nasıl ayakta kaldı?

Koronavirüs pandemisi herkesi olduğu gibi bizleri de ciddi ölçüde etkiledi. Dijital ortama halihazırda ayak uydurmuş ve online alışveriş sistemini oturtmuş işletmeler için belki durum daha kolaydı. Ancak 1200 Derece Cam Atölyesi gibi tüketiciyle yüz yüze iletişim ile işini sürdürmeye alışkın küçük işletmeler bir anda kendilerini yepyeni bir dünyanın kapısında buldu.
Adını camın çalışma sıcaklığından alan 1200 Derece Cam Atölyesi’nde, 2015 yılından beri İstanbul Balat’ta cam obje üretimi ve atölye çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Keyifli vakit geçirebileceğiniz bir kafe ortamının yanı sıra masaüstü alevle şekillendirme ve boru cam üfleme alanında hem yetişkin hem de çocuklar için günübirlik atölyeler düzenliyoruz.
Pek çok diğer işletme gibi bizler de önlemler kapsamında alınan kararla Mart ayında müşteri kabul edemediğimiz için faaliyetlerimize ara vermek zorunda kaldık. Bulunduğumuz bölge yerli ve yabancı turistlerin görmek istediği İstanbul'un popüler bölgelerinden biriyken bir anda her yerde olduğu gibi sokaklar sessizleşti.
Bu durumda atölyeyi açmanın bir manası da yoktu. Perakende ürün satışlarımız tamamen durdu. Web sitemiz üzerinden Mart ve Nisan ayı için aldığımız atölye-etkinlik kayıtlarının iade ve değişimlerini yapmak durumunda kaldık.

Güncellemeleri müşterilere zamanında ve şeffaflık prensibiyle aktarmak

İstanbul Sosyal Medya Ajansı

Bu dönemde en önemli aksiyonlardan birinin müşterileri her daim bilgilendirmek olduğunun farkındaydık. Hemen Google Benim İşletmem üzerinden müşterilerimizi bilgilendirmek için kapalı olduğumuz dönemde işletmemizi "Geçici olarak kapalı" olarak işaretledik. Çalışma saatlerimizi güncelledik. Yayınları kullanarak güncellemeler hakkında bilgi paylaştık.

Ekonomik anlamda zorlansak da bu dönem bize durup düşünme fırsatı verdi. Zamanımızın büyük bir kısmını alan günübirlik workshopların ertelenmesi, uzun zamandır tasarım aşamasında bekleyen ürünleri tamamlamamıza vesile oldu.

Perakende satış stratejisini online ortama uyarlamak

Mevcut web sitemizde atölye, etkinlik ve ürün satışı yapmaktaydık ancak iki içeriğin bir arada olması satışları olumsuz etkiliyordu. Takip ettiğimiz verilerimiz de bunu doğruluyordu. Pandemi öncesi aldığımız bir kararla online mağazayı ayrı bir adrese taşımaya karar vermiş ve ürün fotoğraf çekimlerini tamamlamıştık.

Müşterilerimize alakalı, sorunsuz ve yararlı alışveriş deneyimleri sunmak için Nisan ayı içerisinde online mağazayı yepyeni ürünler ve görsel içerikle yeni adresine taşıdık. Platformları ayırmadan önceki olumsuzlukları düşünerek yeni sitede sorunsuz deneyimler sunmak için site hızı, sorunsuz ödeme deneyimi gibi konulara önem verdik.

Siteyle ilgili çalışmalarımızı bitirdik ve yeni online mağazamızı Google Search Console’a kaydettik ve Merchant Center onayını alarak ürün feedlerimizi yükledik. Google Tag Manager üzerinden dönüşüm ve yeniden pazarlama etiketlerini sitemize entegre ederek Google Ads üzerinden Alışveriş ve Arama reklamlarına başladık. Ağustos ayı itibariyle Google tarafından Arama sayfasında sunulan Alışveriş reklamları hizmetinin son bulmasıyla Akıllı Alışveriş reklamlarına geçiş yaparak yine dönüşüm değerimizi korumayı başardık.

Gerekli çalışmalarla birlikte siparişler almaya başladığımız için üretime yeniden başladık. Plastik kullanımını azaltmaya yönelik çıkardığımız tasarım cam pipetler hem kendi web sitemizde hem de diğer pazar yerlerinde de herkesin ilgi odağı oldu. Tüketicilerin online alışverişe yönelmesi ile birlikte hemen hemen pandemi öncesi ürün satış rakamlarına ulaştık. Pandemi öncesi online ürün satışları toplam ciromuzun %10’luk bir kısmını oluştururken yeni sitenin açılışı ve yukarıda da bahsettiğim çözümlerle birlikte Mayıs ve Haziran aylarında bu oran %70’lere kadar çıktı.

Haziran itibarıyla alınan kararlarla yeniden müşteri kabul edebildiğimiz için tekrar açıldık. Atölye takvimimizi güncelledik ve bu güncellemeleri Google Benim İşletmem üzerinden duyuruyoruz. Kontenjanı yarıya düşürerek yeniden günübirlik atölyeler yapmaya başladık. Herkes gibi biz de enerjimizi dijital platformlara aktardık.

Geleneksel perakendecilerin online dünyaya adapte olurken atabileceği adımlar

Halihazırda oturmuş bir düzeni yepyeni bir ortama taşımak söz konusu olduğunda göz önünde bulundurmanız gereken çok nokta var. Ama bizim için bu süreçte en dikkat ettiğimiz ve olmazsa olmaz olarak düşündüğümüz şu ki; öncelikle tüketiciyle hangi platformda buluşacağınıza net bir şekilde karar vermeniz gerekiyor. Sonrasında müşteri deneyimini iyi yönetmeli ve fiziksel mağazanızı tekrar açtığınızda hem online hem de offline sürecin birbiriyle konuşmasını sağlamalısınız.

Etiketler

İstanbul Sosyal Medya Danışmanlığı, İstanbul Sosyal Medya Ajansı, İstanbul Sosyal Medya Yönetimi, İstanbul Sosyal Medya Uzmanı, İstanbul Sosyal Medya Pazarlama, İstanbul Sosyal Medya Danışmanlık, İstanbul Sosyal Medya Eğitimi, İstanbul Dijital Medya Uzmanı, İstanbul Dijital Pazarlama Ajansı

August 21, 2020 Lifestyle

Popüler Gönderiler
  • Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır.

    August 21, 2020

  • Sosyal Medya İçerik Fikirleri.

    August 21, 2020

  • Dijital Pazarlama Fikirleri.

    August 21, 2020

G Therapy - İstanbul
  • Dijimo alanında profesyonel bir ekip olmakla beraber başarılı, ilgili işini dikkatle yapan bir firmadır onları tercih ettiğimiz için çok mutluyuz.
Söğütlü Gross - Konya
  • Sosyal medya ve Google reklamı sektörümüz gereği yıllardır kullanıyoruz, Dijimo ailesinden aldığımız profesyonel hizmet sayesinde maliyetlerimiz aşırı düştü ve doğru reklam ile doğru kitleye nasıl ulaşırız öğrendik öncesi hüsrandı maalesef, profesyonel ekibe bir telefon kadar yakın olmamız bizi mutlu ediyor. Teşekkürler Dijimo ailesine…
Rozan Lojistik - Mersin
  • Dijimo, web tasarımı mümkün olduğunca pratik hale getiren, işlevsel, güncel ve etkili bir danışmanlık sistemi. Dijimo aracılığıyla firmamızı internette etkin şekilde tanıtabiliyor ve müşterilerimize aktif bir hizmet sunabiliyoruz. Dijimo’nun sosyal medya sistemlerindeki gelişmeleri yakından takip ediyor olması firmamızın internetteki rekabet gücünü artırıyor. İşbirliğimizin uzun süre devam etmesini arzuluyoruz.
Biçakci Naim - Hatay
  • Dijimo dijital medya pazarlama alanında sunduğu satış stratejisi ile uzman ekibiyle satışlarımızda gözde görülür artışlar sağladı, sosyal medya alanında kurumsal yeniden pazarlama ile markamızı daha sevimli hale getirdi, teşekkürler...
Stilimon - İstanbul
  • Sosyal medya'ya karar verince konu ile ilgili çalışma yapan danışmanlık firmalarını araştırmaya koyuldum. Bir kaç günlük araştırmanın sonunda Dijimo danışmanlık paketi gördüm ve örnek web sitemi düşündüğüm işime uyguladım. Aradığım bütün özelliklerin Dijimo tarafından karşılandığını görünce tereddütsüz aldım. Ay içerisinde sitemden satış yapmaya başladım. Her satış işleminden sonra doğru firöa tercihinde bulunduğumu gülümseyerek hatırlıyorum ve içimden teşekkürler Dijimo demekten kendimi alamıyorum. Teknik desteği ve ürettikleri çözümlerle, Tüm dostlarıma tavsiye edebileceğim bir danışmanlık firması.
Site Vizyon - Kocaeli
  • Firma olarak samimiyetiniz, sorunlara çözüm odaklı yaklaşımlarınız, geri dönüşümlerdeki hızınız ve sorunlar karşısında çözme azminiz sizi tercih etmemizde ki haklılığımızı perçinledi. Yazılım programlarında kullanıcı ve müşteri tercihlerini koşulsuz yapma çabalarınız tarafımızca takdire şayan olarak karşılandı. Mesai mefhumu tanımaksızın çalışmalarınızı takdir ediyor başarılarınızın devamını diliyorum. Biliyorum ki çok daha iyi noktalara geleceksiniz. Güçlü ekibinizi alkışlıyorum...
Eko 42 Market - Konya
  • Birçok firmayla çalıştık türlü türlü sorunlar uykusuz geceler ve daha niceleri. Bir forum da Dijimo firması için yorumlar okudum dikkatimi çekti canlı destekle bilgi aldım. Canlı destekteki arkadaş mükemmel ilgilendi. Sosyal medyamda geçmişten gelen bazı teknik sorunlarımızda destek ekibi giderdi ve beni hayran bırakan da bu oldu. Şuan yeni web sitem çok hızlı bir şekilde çalışıyor gayet memnunum. İyiki bu firmayı bulmuşum, ayrıca süper hızlı teknik destek ekibine çok teşekkür ediyorum. bundan sonra buradayız inşallah.
Fizyo Doğan - İstanbul
  • Sağlık sektöründe ileri gelen satış stratejisi ile başarıya ulaştık, ekibleri çok ilgili teşekkürler...