Sosyal Medya Danışmanlık

İstanbul Sosyal Medya Danışmanlığı

İstanbul Sosyal Medya Danışmanlığı

Online alışverişteki artıştan yararlanmak isteyen fiziksel mağazaların yapabilecekleri

2020'ye girdiğimiz ilk günlerden çok farklı bir yaşamla karşı karşıyayız. Tüketiciler ve işletmeler karantina döneminde teknolojiden daha fazla yararlanarak uzaktan çalışma, e-öğrenme, e-ticaret ve internet üzerinden sosyalleşme gibi kavramların yaygınlaşmasını hızlandırdı. Tüketiciler internette hiç olmadığı kadar fazla zaman geçiriyor ve hem internette hem de gerçek dünyada satın alacakları ürünlerle ilgili keşif, araştırma ve plan yapmak için Google'dan yararlanıyor.

Fiziksel bir mağaza işletmek özellikle bu dönemde son derece zor bir iş olsa da, irili ufaklı tüm perakendeciler, internetteki varlıklarını olabildiğince büyütmenin, yüz yüze satın almayı tercih eden potansiyel müşterilere erişmelerine yardımcı olacağını görüyor. Offline ve online perakende deneyimleri birbirine bağlı hale getirmek hiç bu kadar önemli olmamıştı.

Geçtiğimiz altı ayda satın alma davranışında büyük değişimlere tanıklık ettik. Bu davranışlardan birçoğu kalıcı olacak gibi görünüyor. İnsanların mağaza ziyaretlerini artık daha dikkatli bir şekilde planlamaya başlaması, gerçek zamanlı bilgilere duyulan ilgide ani bir artışa yol açtı. Tüketiciler için stokta hangi ürünlerin olduğu önemli, ayrıca bir mağazanın arabaya teslim hizmeti sunup sunmadığını ya da ne zaman açılıp kapandığını bilmek istiyorlar. Artık herkes, mağazaya gitmek için evinden çıkmadan önce aradığını bulabileceğine dair garanti istiyor.

Mesela, Almanya'da "bugünkü çalışma saatleri" için arama ilgisinin geçtiğimiz yıla kıyasla iki katına çıktığını gözlemledik.1 Dünya genelinde ise "stokta" aramalarında yıldan yıla %700'ün üzerinde artış yaşandı.2 Bunlara paralel olarak yerel satıcılardan alışveriş yapmak daha da önemli hale geldi: "Yakınımda mevcut" ifadelerini içeren aramalarda dünya genelinde iki katın üzerinde artış kaydedildi.

İrili ufaklı tüm perakendeciler, internetteki varlıklarını olabildiğince büyütmenin, yüz yüze satın almayı tercih eden potansiyel müşterilere erişmelerine yardımcı olacağını görüyor.

İstanbul Sosyal Medya Ajansı

Google'ın kısa süre önce yürüttüğü araştırma, pandeminin online veya offline satın alma konusuna tüketicilerin artık daha esnek yaklaşmasına yol açtığını gösteriyor. Araştırmaya katılanların yüzde yetmiş üçü kanal ayırt etmediğini belirtti. Bu oran, tüm dünyayı etkisi altına alan sağlık krizinden önce %65'ti.4 Pandeminin dijital süreçlerin benimsenmesini hızlandırmış olmasına ve online satışlardaki artışa rağmen, Euromonitor tarafından yürütülen araştırma, 2024'e gelindiğinde alışverişlerin %78'inin hala mağazalardan yapılacağına dair bir beklentiye işaret ediyor.5

İster internette ister mağazada olsun, müşterilerinize bulundukları yerde ulaşın

Ekibimin görevi, irili ufaklı tüm işletmelerin ister internette ister mağazada olsun, tüketicilere bulundukları yerde ulaşarak büyümesine yardımcı olmak ve dijital dönüşümü daha fazla reklamveren için erişilebilir hale getirmek.

Örneğin, perakendecilerin alışverişlerini mümkün olduğunda temassız yapmak isteyen tüketicilerle bir araya gelmesine yardımcı olmak amacıyla Yerel Envanter Reklamları için "arabaya teslim" hizmetini kullanıma sunduk.

Yapılan bir araştırma, 2024'e kadar alışverişlerin %78'inin hala mağazalardan yapılacağına dair bir beklentiye işaret ediyor.

Kendin yap (DIY) ürünleri perakendecisi Castorama, karantina ve mağaza kapatma döneminde dünya genelinde kısa süre içinde arabaya teslim hizmetine öncülük eden perakendecilerden sadece biri. Tüketicilerin güncel bilgilere ulaşabilmesine yardımcı olmayı hedefleyen Castorama, Google Benim İşletmem profilini güncelledi ve yeni sunmaya başladığı uygulamayı vurgulamak için Yerel Envanter Reklamları'ndan ilk kez yararlanmaya başladı. Toplamda, 10 haftalık dönem boyunca Castorama online satışlarda on kat artış gözlemledi.

Tüketicilerin satın aldığı ürün mevcut değilse birkaç gün sonra teslim alabilmesine olanak tanıyan "daha sonra teslim al" özelliğini yerel envanter reklamlarında kullanıma sunarak bu uygulamayı genişletiyor ve perakendecilere daha fazla esneklik sağlamayı amaçlıyoruz.

İnternetten alışverişi daha da kolay hale getiren yeni özellikler ve araçlar

Yerel Kampanyalarda kullanıma sunduğumuz hizmet özellikleriyle işletmenizle ilgili önemli bilgileri iletmenizi de daha kolay hale getiriyoruz. Restoranlar artık Google Arama'daki Yerel Kampanyalar reklamlarında servis veya paket gibi hizmetleri belirtebilecek. Çok yakında "mağaza içi alışveriş" ve "arabaya teslim" gibi perakendeye yönelik hizmet özellikleri de ekleyeceğiz. Bu özellikler tüketicilerin dijital araçları kullanarak kendi çevrelerindeki dünyayı keşfetmesine yardımcı olmakla kalmayıp fiziksel mağazalara yaptıkları ziyaretlerle ilgili daha kesin bilgiler sunarak içlerinin rahat olmasına yardımcı oluyor.

Tüm bu araçlar perakendecilerin ve restoranların ziyaretleri olabildiğince artırmasına yardımcı olacak şekilde geliştirildi. Ayrıca, otomasyon tabanlı Akıllı Teklif ürünümüzde yer alan mağaza satış ölçümünü entegre etme çalışmalarımıza başladık. Özünde gizlilikle tasarlanan bu ürün sayesinde perakendeciler ve restoranlar, halihazırda Akıllı Teklif'in online dönüşüm veya mağaza ziyareti için yaptığı gibi, Google Arama'da "mağaza satışlarını" otomatik olarak optimize edebilecek.

Elbette önümüzde zor günler olacak. Biz öncülük etmeye, yenilikler üretmeye ve değişen ihtiyaçlara karşılık vermeye devam edeceğiz. Hızlı yanıt verebilmenize yardımcı olmak için geliştirdiğimiz Reklamcılık Çözümleri Merkezi'nde pazarlama hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olmak için tasarlanan analiz ve önerilere tek bir yerden kolayca ulaşabilirsiniz.

Perakende sektörü hızlı dönüşümlere tanıklık etmeye devam edecek. Neyse ki yeniden ayağa kalkmayı destekleyebilecek dijital pazarlama araçları mevcut. 2021'nin nasıl geçeceğini bilemesem de teknolojiden yararlanmanın, hem tüketicilerin hem de işletmelerin onları bekleyen zorluklara karşı hazırlıklı olmasına yardımcı olacağını düşünüyorum.

Etiketler

İstanbul Sosyal Medya Danışmanlığı, İstanbul Sosyal Medya Ajansı, İstanbul Sosyal Medya Yönetimi, İstanbul Sosyal Medya Uzmanı, İstanbul Sosyal Medya Pazarlama, İstanbul Sosyal Medya Danışmanlık, İstanbul Sosyal Medya Eğitimi, İstanbul Dijital Medya Uzmanı, İstanbul Dijital Pazarlama Ajansı

August 21, 2020 Lifestyle

Popüler Gönderiler
  • Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır.

    August 21, 2020

  • Sosyal Medya İçerik Fikirleri.

    August 21, 2020

  • Dijital Pazarlama Fikirleri.

    August 21, 2020

G Therapy - İstanbul
  • Dijimo alanında profesyonel bir ekip olmakla beraber başarılı, ilgili işini dikkatle yapan bir firmadır onları tercih ettiğimiz için çok mutluyuz.
Söğütlü Gross - Konya
  • Sosyal medya ve Google reklamı sektörümüz gereği yıllardır kullanıyoruz, Dijimo ailesinden aldığımız profesyonel hizmet sayesinde maliyetlerimiz aşırı düştü ve doğru reklam ile doğru kitleye nasıl ulaşırız öğrendik öncesi hüsrandı maalesef, profesyonel ekibe bir telefon kadar yakın olmamız bizi mutlu ediyor. Teşekkürler Dijimo ailesine…
Rozan Lojistik - Mersin
  • Dijimo, web tasarımı mümkün olduğunca pratik hale getiren, işlevsel, güncel ve etkili bir danışmanlık sistemi. Dijimo aracılığıyla firmamızı internette etkin şekilde tanıtabiliyor ve müşterilerimize aktif bir hizmet sunabiliyoruz. Dijimo’nun sosyal medya sistemlerindeki gelişmeleri yakından takip ediyor olması firmamızın internetteki rekabet gücünü artırıyor. İşbirliğimizin uzun süre devam etmesini arzuluyoruz.
Biçakci Naim - Hatay
  • Dijimo dijital medya pazarlama alanında sunduğu satış stratejisi ile uzman ekibiyle satışlarımızda gözde görülür artışlar sağladı, sosyal medya alanında kurumsal yeniden pazarlama ile markamızı daha sevimli hale getirdi, teşekkürler...
Stilimon - İstanbul
  • Sosyal medya'ya karar verince konu ile ilgili çalışma yapan danışmanlık firmalarını araştırmaya koyuldum. Bir kaç günlük araştırmanın sonunda Dijimo danışmanlık paketi gördüm ve örnek web sitemi düşündüğüm işime uyguladım. Aradığım bütün özelliklerin Dijimo tarafından karşılandığını görünce tereddütsüz aldım. Ay içerisinde sitemden satış yapmaya başladım. Her satış işleminden sonra doğru firöa tercihinde bulunduğumu gülümseyerek hatırlıyorum ve içimden teşekkürler Dijimo demekten kendimi alamıyorum. Teknik desteği ve ürettikleri çözümlerle, Tüm dostlarıma tavsiye edebileceğim bir danışmanlık firması.
Site Vizyon - Kocaeli
  • Firma olarak samimiyetiniz, sorunlara çözüm odaklı yaklaşımlarınız, geri dönüşümlerdeki hızınız ve sorunlar karşısında çözme azminiz sizi tercih etmemizde ki haklılığımızı perçinledi. Yazılım programlarında kullanıcı ve müşteri tercihlerini koşulsuz yapma çabalarınız tarafımızca takdire şayan olarak karşılandı. Mesai mefhumu tanımaksızın çalışmalarınızı takdir ediyor başarılarınızın devamını diliyorum. Biliyorum ki çok daha iyi noktalara geleceksiniz. Güçlü ekibinizi alkışlıyorum...
Eko 42 Market - Konya
  • Birçok firmayla çalıştık türlü türlü sorunlar uykusuz geceler ve daha niceleri. Bir forum da Dijimo firması için yorumlar okudum dikkatimi çekti canlı destekle bilgi aldım. Canlı destekteki arkadaş mükemmel ilgilendi. Sosyal medyamda geçmişten gelen bazı teknik sorunlarımızda destek ekibi giderdi ve beni hayran bırakan da bu oldu. Şuan yeni web sitem çok hızlı bir şekilde çalışıyor gayet memnunum. İyiki bu firmayı bulmuşum, ayrıca süper hızlı teknik destek ekibine çok teşekkür ediyorum. bundan sonra buradayız inşallah.
Fizyo Doğan - İstanbul
  • Sağlık sektöründe ileri gelen satış stratejisi ile başarıya ulaştık, ekibleri çok ilgili teşekkürler...